Marta Kaczorowska
dyrektor Wilanowskiego Centrum Integracji Sensorycznej
Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, neuropsychoterapeuta EEG Biofeedback, dyplomowany logopeda i psycholog, terapeuta Treningu Słuchowego Johansena JIAS, terapeuta Aktywnego Treningu Neuroflow.
Na co dzień, zajmuje się diagnozowaniem i terapią integracji sensorycznej, logopedycznej (Metoda Krakowska) i psychologicznej u dzieci zdrowych oraz z autyzmem, zespołem Aspargera, zespołem Downa, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i komunikacji, z dysleksją oraz afazją. Regularnie współpracuje z Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym i Fundacją Autismo.
Autorka wielu artykułów i recenzentka książek. Uczestniczka i prelegentka specjalistycznych warsztatów i konferencji:
- Diagnoza i terapia wad wymowy – szkoła krakowska
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspargera
- Terapia neurobiologiczna
- Metody badania zagrożenia dysleksją
- Terapia ręki
- Terapia behawioralna
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
- Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania – prof. J. Cieszyńskiej
- Szkolenie Podstawowe PECS – The Picture Exchange Communication System
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz – CWRO Warszawa
- Jak uczyć, żeby nie szkodzić – praca z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym – CWRO Warszawa
- Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w świetle nowej podstawy programowej” – CWRO Warszawa
Stymulacja funkcji poznawczych – wzrokowych, słuchowych i motorycznych
Metody wywoływania głosek – Metoda Krakowska
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych – Metoda Krakowska
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) – Metoda Krakowska
Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii
Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym
Mutyzm wybiórczy diagnoza i skuteczna terapia
Zabawa i działania w rzeczywistym świecie
Masaż logopedyczny a stymulacja funkcji-podejście holistyczne
Trudności w nauce czytania w różnych grupach wiekowych (dzieci 3-4 letnie, dzieci 5-6 letnie i 7-letnie)
Klaudia Siwiec
Logopeda ogólny i kliniczny, terapeuta pedagogiczny i socjoterapeuta, terapeuta i diagnosta SI, psycholog
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Ukończyła II-stopniowe szkolenie uprawniające do diagnozowania i terapii zaburzeń rozwoju procesów integracji sensorycznej. Diagnosta ADOS-2 w trakcie certyfikacji. Wykładowca akademicki na kierunkach: Edukacja i terapia osób w spektrum autyzmu, Socjoterapia i resocjalizacja oraz Psychotraumatologia.
Ostatnio odbyte szkolenia i kursy:
- The Academy of Modern Applied Psychology by Kain Ramsay (2023)
Modern Applied Psychology/ Psychologia stosowana - Social Spectrum: Social Skills for High-Functioning Autism by Alexander Vornoff (2023)
Umiejętności społeczne dla wysoko funkcjonujących osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - Applied Behavior Analysis – Foundation Course by Smita Desai PhD (2023)
Stosowana analiza zachowania – kurs podstawowy - Uniwersytet Warszawski Fundacja Praesterno (2023)
Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych - Akademia Ekonomiczno- Humanistyczna w Warszawie (2022)
Biologiczne podstawy zachowania - Powszechna Wyższa Szkoła Humanistyczna Pomerania (2022)
Trening umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Ewa Brzezińska
Logopeda kliniczny, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Absolwentka logopedii z audiologią na Uniwersytecie Łódzkim oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci oraz osób dorosłych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, przedszkolach terapeutycznych i na praktykach w szpitalach oraz w wielu fundacjach. Odbyła staż w przedszkolu dla dzieci ze spektrum autyzmu „Effectis”, gdzie prowadziła zajęcia indywidualne i grupowe.
Brała udział w wielu szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach, m.in.:
- Terapia Lax Vox- rehabilitacja głosu.
- Alternatywne i wspomagające sposoby. porozumiewania się (AAC).
- Metoda Warnkego- trening słuchowy, wzrokowy, motoryczny w terapii trudności szkolnych.
- Konferencja naukowa- Afazja rozwojowa- droga przez terapię i diagnozę.
- Terapia logopedyczna dziecka z zespołem Downa.
- Język migowy I stopnia.
- Metoda werbo-tonalna.
- Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego- zabawy fonetyczne.
- FASD- Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych.
- Karty Oceny Logopedycznej Dziecka-KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
- Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
- Terapia ręki I i II stopień.
- Logorytmika- ruch, słuch, słowo.
Angelika Śledziewska
Logopeda, Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Nauczyciel języka polskiego
Absolwentka logopedii o specjalności nauczycielskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Medycznym. Certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej. Pracuje z elementami Integracji Bilateralnej.
Swoje doświadczenie zdobyła podczas praktyk w szpitalach, poradni psychologiczno-pedagogicznej, poradni logopedycznej, w szkołach i przedszkolach specjalnych.
- ODRUCHY PIERWOTNE – istota oraz konsekwencje przetrwałych odruchów.
- Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
- Bilateralna Integracja – Program Szkolny.
- Programowanie języka. System języka i programowanie.
- TERAPIA RĘKI I Terapia Ręki PTR.
- Logorytmika- ruch, słuch, słowo.
- FRENOTOMIA- Postępowanie logopedyczne przed i po zabiegu podcięcia wędzidełka podjęzykowego.
Szkolenie internetowe:
- Międzyzębowość
- Wszystko rozumie ale nic nie mówi
- Fundamenty pracy z dzieckiem z ORM
- Metody Rehabilitacji Dzieci Z Wadą Słuchu
Katarzyna Czarnacka
Psycholog, Diagnosta i Terapeuta Zaburzeń Integracji Sensorycznej
Psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej. Ukończyła studia Psychologiczne o specjalizacji ” Psychologia Kliniczna” na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, a także studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej „Zarządzanie Zasobami ludzkimi”. Mama czteroletniego Olka, u którego problemy w zakresie Zaburzeń Integracji Sensorycznej sprawiły, ze zdobyła certyfikat I i II stopnia na EWS Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie, uprawniający do pełnej diagnozy, planowania oraz prowadzenia terapii.
Swoją wiedzę, doświadczenie i pasję wykorzystuje zarówno w pracy z dziećmi jak i z osobami dorosłymi. Systematycznie pogłębia swoje umiejętności biorąc udział w praktycznych szkoleniach, webinariach oraz kursach.
Karolina Szklarska
Karolina Kiljańska