Marta Kaczorowska
dyrektor Wilanowskiego Centrum Integracji Sensorycznej i Logopedii
Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, neuropsychoterapeuta EEG Biofeedback, dyplomowany logopeda i psycholog, terapeuta Treningu Słuchowego Johansena JIAS, terapeuta Aktywnego Treningu Neuroflow, Diagnosta ADOS-2.
Na co dzień, zajmuje się diagnozowaniem i terapią integracji sensorycznej, logopedycznej (Metoda Krakowska) i psychologicznej u dzieci zdrowych oraz z autyzmem, zespołem Aspargera, zespołem Downa, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i komunikacji, z dysleksją oraz afazją. Regularnie współpracuje z Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym i Fundacją Autismo.
Autorka wielu artykułów i recenzentka książek. Uczestniczka i prelegentka specjalistycznych warsztatów i konferencji:
- Diagnoza i terapia wad wymowy - szkoła krakowska
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspargera
- Terapia neurobiologiczna
- Metody badania zagrożenia dysleksją
- Terapia ręki
- Terapia behawioralna
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
- Symultaniczno - Sekwencyjna Nauka Czytania - prof. J. Cieszyńskiej Szkolenie Podstawowe PECS - The Picture Exchange Communication System
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz - CWRO Warszawa
- Jak uczyć, żeby nie szkodzić - praca z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym - CWRO Warszawa
- Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w świetle nowej podstawy programowej” - CWRO Warszawa
Stymulacja funkcji poznawczych - wzrokowych,słuchowych i motorycznych
Metody wywoływania głosek - Metoda Krakowska
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych – Metoda Krakowska
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) – Metoda Krakowska
Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii
Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym
Mutyzm wybiórczy diagnoza i skuteczna terapia
Zabawa i działania w rzeczywistym świecie
Masaż logopedyczny a stymulacja funkcji-podejście holistyczne Trudności w nauce czytania w różnych grupach wiekowych (dzieci 3-4 letnie, dzieci 5-6 letnie i 7-letnie)
Klaudia Siwiec Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta pedagogiczny i Socjoterapeuta, Psycholog, Diagnosta i Terapeuta SI
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Certyfikowany diagnosta i terapeuta zaburzeń integracji sensorycznej.
Ukończyła liczne szkolenia m.in.:
-
Terapia ręki w logopedii
-
Integracja sensoryczna w logopedii
-
Ocena stanu funkcjonalnego nerwów czaszkowych w ujęciu logopedycznym
-
Oligofazja. Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
-
Afazja. Diagnoza różnicowa
-
Diagnoza i terapia dyzartrii
Ostatnio odbyte szkolenia i kursy:
The Academy of Modern Applied Psychology by Kain Ramsay (2023)
Modern Applied Psychology/ Psychologia stosowana
Social Spectrum: Social Skills for High-Functioning Autism by Alexander Vornoff (2023)
Umiejętności społeczne dla wysoko funkcjonujących osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Applied Behavior Analysis - Foundation Course by Smita Desai PhD (2023)
Stosowana analiza zachowania- kurs podstawowy
Uniwersytet Warszawski Fundacja Praesterno (2023)
Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych
Akademia Ekonomiczno- Humanistyczna w Warszawie (2022)
Biologiczne podstawy zachowania
Powszechna Wyższa Szkoła Humanistyczna Pomerania (2022)
Trening umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
Akademia Ekonomiczno- Humanistyczna w Warszawie (2022)
Psychologia zdrowia
Dominika Smolińska Logopeda, Terapeuta Integracji Sensortcznej
Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich na kierunku Logopedia z audiologią na Uniwersytecie Marii Skłodowskiej - Curie w Lublinie oraz studiów podyplomowych z zakresu diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole Pedagogicznej imienia Janusza Korczaka w Warszawie.
Doświadczenie w pracy zdobywała w przedszkolach, poradniach psychologiczno - pedagogicznych, prywatnych gabinetach terapeutycznych oraz centrach terapii i rozwoju. Prowadziła wykłady dotyczące rozwoju mowy oraz metod wspierania mowy dziecka w szkole policealnej dla osób dorosłych w Lublinie.
Zajmuje się diagnozowaniem i prowadzeniem terapii Integracji Sensorycznej. Prowadzi również konsultacje i terapię dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami artykulacji, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i zespołem Aspergera.
Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek oraz jogi :)
Ewa Królikowska
Logopeda kliniczny, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Absolwentka logopedii z audiologią na Uniwersytecie Łódzkim oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
Prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci oraz osób dorosłych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując w poradniach psychologiczno- pedagogicznych, przedszkolach terapeutycznych i na praktykach w szpitalach oraz w wielu fundacjach. Odbyła staż w przedszkolu dla dzieci ze spektrum autyzmu „Effectis”, gdzie prowadziła zajęcia indywidualne i grupowe.
Brała udział w wielu szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach, m.in.:
-
Terapia Lax Vox- rehabilitacja głosu
-
Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się (AAC)
-
Metoda Warnkego- trening słuchowy, wzrokowy, motoryczny w terapii trudności szkolnych
-
Konferencja naukowa- Afazja rozwojowa- droga przez terapię i diagnozę
-
Terapia logopedyczna dziecka z zespołem Downa.
-
Język migowy I stopnia
-
Metoda werbo-tonalna. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego- zabawy fonetyczne.
-
FASD- Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych.
-
Karty Oceny Logopedycznej Dziecka-KOLD do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
-
Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
-
Terapia ręki I i II stopień
-
Logorytmika- ruch, słuch, słowo
Angelika Ługowska
Logopeda, Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Nauczyciel języka polskiego
Absolwentka logopedii o specjalności nauczycielskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Medycznym. Certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej. Pracuje z elementami Integracji Bilateralnej.
Swoje doświadczenie zdobyła podczas praktyk w szpitalach, poradni psychologiczno-pedagogicznej, poradni logopedycznej, w szkołach i przedszkolach specjalnych.
* ODRUCHY PIERWOTNE – istota oraz konsekwencje przetrwałych odruchów.
* Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
* Bilateralna Integracja - Program Szkolny
* Programowanie języka. System języka i programowanie
* TERAPIA RĘKI I Terapia Ręki PTR
* Logorytmika- ruch, słuch, słowo
* FRENOTOMIA- Postępowanie logopedyczne przed i po zabiegu podcięcia wędzidełka podjęzykowego
Szkolenie internetowe:
* Międzyzębowość
* Wszystko rozumie ale nic nie mówi
* Fundamenty pracy z dzieckiem z ORM
* Metody Rehabilitacji Dzieci Z Wadą Słuchu
Katarzyna Czarnacka Psycholog, Diagnosta i Terapeuta Zaburzeń Integracji Sensorycznej
Psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej. Ukończyła studia Psychologiczne o specjalizacji " Psychologia Kliniczna" na Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie, a także studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej "Zarządzanie Zasobami ludzkimi". Mama czteroletniego Olka, u którego problemy w zakresie Zaburzeń Integracji Sensorycznej sprawiły, ze zdobyła certyfikat I i II stopnia na EWS Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie, uprawniający do pełnej diagnozy, planowania oraz prowadzenia terapii.
Swoją wiedzę, doświadczenie i pasję wykorzystuje zarówno w pracy z dziećmi jak i z osobami dorosłymi. Systematycznie pogłębia swoje umiejętności biorąc udział w praktycznych szkoleniach, webinariach oraz kursach.